(חנות) קטנה ומטריפה

אחרי שבוע מחלה בבית, עלמה התעוררה והחליטה לפתוח חנות. בסלון.
לתוך סלסלה ורודה היא הכניסה עשרות תכשיטי פלסטיק, תלתה כמה שרשראות על קולב קטן, הניחה את הקופה שלה על השולחן, חיברה דפים לפנקס חתימות ולבסוף הביאה גם כיסא אדום ובקבוק מים לנוחות המוכרת.

וחיכתה..

נדב היה הלקוח הראשון. הוא הביא אתו שלושים אגורות מאבא וקנה מעלמה טבעת ססגונית בהתאמה אישית.

שנייה הגעתי אני. התעניינתי בסיכת ראש פרחונית. עלמה ביקשה עליה חמישה שקלים, אמרתי שיקר לי מדי. הורידה לשלושה. קניתי. עדיין הרגיש יקר קצת, אבל חנות של הבת שלי..

אחר כך בזמן שנכנסתי להתקלח, האיש שלי קנה לי בחנות של עלמה שני תכשיטים מפנקים. הוא שאל אם יש אריזת מתנה, אז עלמה הלכה במיוחד לצייר לו אריזה מאירת עיניים.

כעבור כמה דקות היה נדמה שהעסק מיצה את עצמו. הלקוחות הפסיקו לזרום, ועלמה הייתה הראשונה לזהות שיש פה בעיה. גיל הציע לה שתפתח את החנות בארוחת שישי אצל סבא וסבתא.. (רק שכח שהגנים במשפחה שלי מגיעים מעדן שבתימן).

אבל עלמה חשבה נועז יותר.

תוך כמה דקות העבירה את החנות ללובי של הבניין, בעזרת שני הורים סבלים. עם שרפרף במקום כיסא וארגז של שופרסל בתור דוכן, היא התיישבה ללכוד שכנים שיקנו את מרכולתה.

וחיכתה..

רק חמש דקות היא חיכתה עד שהגיעה פרידה מהקומה הראשונה. בחלוק ובשפעת היא ירדה במיוחד מדירתה כי גונבה לאוזניה השמועה שפתחו פה חנות. תמורת שני שקלים רכשה מעלמה פריט מיוחד וחזרה למרק שהתבשל על הכיריים.

ועלמה? יושבת בלובי ומרגישה בעננים. ההחלטה העסקית הראשונה בחייה נתנה לה בדיוק את הביטחון שנדרש לה כדי להמשיך להעז.

ובסגירת יום, מה היה לנו כאן?

– עסק שהוקם מתוך תשוקה עם אמונה פשוטה ובלי יותר מידי עכבות.
– שירות לקוחות אכפתי יצירתי וגמיש – שיודע להוציא לקוחות מרוצים עם חיוך.
– בעלת עסק שידעה לזהות בזמן צורך להתרחב לקהלים חדשים.
– וגם ידעה לגייס עזרה ותמיכה מדויקת.
– ילדה עם הוויה נינוחה, מבסוטה מהחוויה ללא שום אחיזה בתוצאה.

תודה עלמה שלי, מי כמוני שמלווה בעלות עסק יודעת כמה אפשר ללמוד מהנוכחות שלך. גם היום.

פוסטים קשורים

סיפור קטן על הגשמה עצמית

ישבנו לעשות עבודת יצירה עם עלים וענפים ישנים שהיא מצאה על אדמת הגינה שלנו. הבטחתי לעלמה שאפשר לעשות כל דבר שעולה לה בראש. ואז מיד הסברתי לה בסבלנות ואפילו הדגמתי איך לעבוד עם צבעי הגואש, ובאיזה עוד חומרים כיפיים כדאי לה להשתמש.

קרא עוד »